Translate

måndag 19 maj 2014

Matvanor

Jag är väl inte den sundaste när det gäller min matvanor men försöker hålla mig till den vegetariska kosten och började med det 1988. Det har alltid varit frågor varför man äter vegetariskt och uppriktigt sagt känns det efter 26 år ganska tjatigt. På den tiden var det inte så vanligt men nu är det ju mer och mer vanligt att folk är vegetarianer. Jag äter lite fisk och skaldjur och just därför blir det en hel del frågor. Senast var jag på en konferens och då var det någon som tyckte det var konstigt att jag åt skaldjur men åt inte lax. Det är väl upp till var och en vad man äter för en köttätare äter troligtvis inte allt inom köttväg för det finns säkert någonting som man ogillar. Likaså är det för mig att jag har valt att äta skaldjur och viss fisk men det ska alltid kommenteras. Inte håller jag på och kommenterar vad folk äter/inte äter och bryr mig inte för jag anser att det är upp till var och en vad man vill äta.

Nästa person som lägger sig i mina matvanor lär göra det för sista gången eftersom jag kommer säga ifrån.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar