Translate

söndag 18 maj 2014

Konflikten med fastighetsägaren

De senaste dagarna har jag varit väldigt upprörd över hur min fastighetsvärd agerar gällande den hyresnedsättning som jag har ett krav på. Det senaste är att jag bad om att få veta hur kvm är fördelade i lägenheten och då helt plötsligt upptäcker man att jag ska ha betalt för ytterligare 4 kvm. Inte heller kan man förklara hur man har kommit fram till den summan som återbetalas och hänvisar till att det räknas ut av excel. I min värld låter det väldigt oprofessionellt att man inte ens vet hur man räknar fram det återkrävda beloppet samt missar 4 kvm.

Det som har gjort mig väldigt uppretad är att man efter tre veckor vill ta betalt för husvärdens hjälp av att sätta upp hyllor i lägenheten. Motiveringen till att man inte tog betalt var att husvärden tyckte synd om mig men nu har man ändrat sig och bestämmer sig för att debitera mig för arbetskostnaden. Det  känns som att det görs av ren djävulskap bara för att trycka till mig och sätta mig på plats. Även om jag mår skit så är jag envis och kommer inte ge mig i första taget.

Nu ligger jag lågt och väntar på att Hyresgästföreningen hör av sig till mig för ensam kommer jag ingen vart. Jag tycker i alla fall att det är sniket av en så pass stor fastighetsägare att bråka om en struntsumma. Om jag hade bott kvar i lägenheten hade det varit sin sak men nu har jag bott hos en kompis där jag fått betala för mitt uppehälle + min egen lägenhetshyra så jag har i princip haft dubbla boendekostnader.

Har försökt rycka upp mig men jag har mått ganska dåligt de senaste månaderna. Hade kommit igång med min träning men den hamnade på is och istället har man deppat ihop och förätit sig. Nu måste jag försöka ta tag i träningen och både igår och idag har jag lyckats ta mig till gymmet så lite duktig känner man sig. Får också försöka jobb bort sockerbehovet som jag har och det lär bli svårt men har man bara lite jävlar anamma så går det nog.

Om 2 ½ vecka drar jag till Spanien och det ska bli så skönt att få komma till sol och värme  - lääängtar!!

Ha en skön söndag!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar