Translate

måndag 21 juli 2014

Snart semester

Jaha, då går man in på sista arbetsveckan sedan har man tre härliga semesterveckor framför sig och det känns helt underbart. Det är då man vill göra så mycket som möjligt och det blir mer ett stressmoment än semester. Ska i alla fall iväg på några småturer och bl.a. blir det dalarna, Nyhamnsläge och Danmark. Sedan i september blir det en tur till Prag där jag har varit tidigare och är en väldigt vacker stad.

Själv går jag och dras med en hälsporre som inte vill bli bättre av stötvågsbehandlingen som jag får varje vecka. Har det inte blivit någon förbättring till nästa vecka blir det i så fall en kortisonspruta. Har tidigare haft hälsporre och fick en spruta som satt precis där den skulle och dagen efter var jag smärtfri. Det är bara till att avvakta och se om det blir nån förbättring. Lite trist det här med alla småkrämpor som hindrar en från att träna och allt skit man stoppar i sig. Vågen den har säkert fått ett glädjeskutt uppåt på vågen men jag vågar inte ställa mig på den för jag törs inte se vad den stannar på. Får försöka rycka upp mig för att åtminstone göra min 7-minutersträning.

Sover otroligt dåligt p.g.a att den äldsta katten har börjat gapa om nätterna och det är extremt jobbigt. Hon fick sig en knäpp efter fuktskadan och efter det har  hon aldrig blivit sig själv igen. Slutar hon inte upp med sitt gapande får jag nog ta henne till veterinären. Hon kan ju ha blivit senil för det är oftast bara om nätterna som hon helt plötsligt börjar med sitt jamande.

Det är härligt väder och fina kvällar och man passar på att njuta av att sitta ute och dricka rosévin. Här är ett rosévin som jag kan rekommendera.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar