Translate

onsdag 24 september 2014

Höstmörkret lägger sig

Efter att ha varit ledig i några dagar känns det helt okej att börja jobba på en onsdag. Åkte iväg på en förlängd weekend till Prag och hade några bra dagar. Det finns så mycket att göra i den staden att tiden inte räcker riktigt till. För min del var det andra gången jag var i Prag och kan tänka mig att åka dit igen. Det är förvisso väldigt mycket turister och en fruktansvärd trafik. Blev en hel del traskande i gamla stan och lyckades även gå vilse så det blev lite tjabbande med mitt resesällskap. Besökte ice pub som höll -8 grader kallt - intressant och gott med en riktigt kall öl. Åt ingen tjeckisk mat och höll oss till det italienska köket. Hotellet som skulle vara 4 stjärnor blev jag besviken på och kändes mer som ett hotell med  3 stjärnor. Om ni åker till Prag kan jag rekommendera det hotell jag bodde på förra gången K + K Hotel Fenix som höll hög standard.

Vill man shoppa billigt och göra fynd ska man ta sig till Kinamarknaden som drivs av vietnameser. Här gäller det att pruta, pruta, pruta och lite kul är det på samma gång.

Prag är en perfekt stad att åka till på hösten men det dröjer nog några år innan jag åker dit igen.


Duvor på Charles Bridge

Vackra Prag

The Dancing House

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar