Translate

torsdag 27 november 2014

Höstmörker

Mörkret har lagt sig och kallt börjar det även det även bli här i Malmö. Hoppas på en mild vinter där snön uteblir men man vet ju aldrig - plötsligt händer det!!

Jag hade ju en rejäl fuktskada i mitt hem och kunde inte bo kvar här men fick ändå betala full hyra. Det tyckte inte jag var rättvist och kopplade in Hyresgästföreningen som efter sex månader lyckas få 1000 kr av fastighetsägaren för hinder och men av skadan. Tyckte det var et skambud men Hgf tyckte jag skulle anta budet och så fick det bli. Kan knappast rekommendera Hyresgästföreningen och är långt ifrån nöjd med deras förhandling. Tror jag ska gå ur den föreningen för 10 kr får Hgf ändå varje månad från min hyra för de usla hyresförhandlingarna som sker varje år.

Har dragits med en seg hälsporre sedan juni månad och har gjort allt man kan göra men inget hjälper och någon kortisonspruta får man inte. Jag har gjort massage, stötvågsbehandling, inlägg och tejpning men det har inte hjälp. Nu trodde jag att det var dags fören kortisonspruta men nej då dissar man den unga sjukgymnasten som jag haft och att jag ska till en mer erfaren sjukgymnast som kan tejpa. Ska dit om ca två veckor för att tejpa foten i några veckor så får vi se men det känns ganska hopplöst och segdraget. Det hindrar mig från att röra mig såsom att gå längre raska promenader för då får jag så himla ont i foten.

Imorgon är det fredag och då ska jag försöka snygga till kalufsen med att klippa och slinga håret.

Förra helgen fyllde min älskling 7 år och då fick han vara lite fin.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar